کد خبر: 406 زمان انتشار: 20:35:21 - 1398/06/10
رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران مطرح کرد: ایجاد تشکل کارشناسان حوزه "نما"

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران از کارشناسان کمیته‌های "نما" خواست که در قالب یک تشکل یا NGO دغدغه‌های حوزه نما را پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری "  علی اعطا در نخستین همایش فصلی کمیته‌های نمای مناطق با بیان اینکه متاسفانه اعضای کمیته‌های نمای مناطق ۲۲ گانه با یکدیگر گفت‌وگو نمی‌کنند گفت: برگزاری همایش‌های فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق قطعا در ارتقای سیما و منظر شهری موثر است.

وی با بیان اینکه به دنبال تصویب مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران در تیر ماه سال گذشته، دبیرخانه‌ای ذیل کمیته معماری شکل گرفت، گفت: بررسی‌ها نشان داد ارتباط و گفت‌وگویی میان کمیته‌های نمای ۲۲ گانه انجام نمی‌شود در حالیکه به نظر می‌رسد برگزاری همایش‌های فصلی می‌تواند زمینه گفت‌وگوی مشترک را ایجاد کند به همین منظور اتاق‌های فکر شش گانه‌ای تشکیل شده تا بتوانند کارشناسان با یکدیگر گفت‌وگو کرده و تبادل نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۶۰ نفر به عنوان کارشناس تراز اول در کمیته‌های نما و حوزه سیما و منظر شهری فعالیت می‌کنند که این افراد می‌توانند در قالب یک NGO و یا تشکل اهداف مشترکی را به صورت تدریجی دنبال و به یک جمع بندی برسند، گفت: کارشناسان می‌توانند مسائل مرتبط با ارتقای سیما و منظر شهری را هدفگذاری کرده و به صورت جدی آن را با کمک شورای شهر دنبال کنند.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.