کد خبر: 458 زمان انتشار: 00:21:30 - 1398/08/17
کیش ؛ میزبان جایزه بین‌المللی معماری حریره

همایش ملی میراث معماری کرانه‌های ساحلی جنوب ایران و شهرهای فردا با هدف باز شناسی و احیاء معماری بومی سواحل جنوبی ایران بر مبنای تکنولوژی‌های نوین صنعت ساختمان بهمن ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری " ، از دبیرخانه این همایش، مهندس مهدی رعیتی، دبیر شورای عالی سیاست گذاری همایش اعلام کرد؛ در این همایش ملی که با همت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی کشور، مرکز تحقیقات شهرسازی، و اندیشگاه مهسا و سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود برای نخستین بار جایزه بین‌المللی سالیانه معماری حریره نیز به صاحبان ایده و طراحان و سازندگان ممتاز شرکت کننده در این جایزه اعطا می‌گردد و مقرر است برنامه‌ای مدون جهت ایجاد نگرشی پیشرو در معماری و صنعت ساخت و ساز کرانه های ساحلی جنوب ایران با تاکید بر نهادهای بومی و ملی ایران پایه گذاری ‎شود.

ارائه راهکارهای اقلیمی در معماری و شهرسازی، تدوین الگوهای بومی هدایت آب و عناصر اجزای آن و نیز بررسی مصالح و فناوریه‌ای بومی قابل احیاء در ساخت و سازهای جدید، در کرانه‌های ساحلی خلیج فارس و دریای عمان از جمله موضوعات محوری این همایش ملی است. همایش ملی میراث "معماری کرانه‌های ساحلی جنوب ایران و شهرهای فردا" و نخستین دوره اعطای جایزه بین‌المللی سالیانه معماری حریره روزهای دوم، سوم و چهارم  در جزیره کیش برگزار می‌گردد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.