کد خبر: 483 زمان انتشار: 11:16:58 - 1398/10/15
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران: امروز در دنیا نمای ساختمان به عنوان حق بر شهر شناخته می‌شود

سیدابراهیم امینی در دومین همایش فصلی کمیته‌های نمای مناطق ۲۲گانه شهر تهران با اشاره به اهمیت ویژه نمای ساختمان‌ها در شهر اظهار کرد: امروز در دنیا نمای ساختمان به عنوان حق بر شهر شناخته می‌شود و در دنیای مدرن نمای ساختمان‌ها بسیار مهم است زیرا شهروندان ارتباط مستقیمی با نماها دارند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " به نقل از شهرنوشت، امینی تصریح کرد: زیبایی، آرامش روحی و روانی شهروندان و جذب توریست کارایی نمای ساختمان‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نماهای ساختمانی در ایران گفت: در ایران به دلیل تنوع اقلیمی شاهد نماهایی متفاوت با دنیا هستیم؛ همچنین تنوع و خلاقیت در معماری ایرانی نیز دیده می‌شود؛ برای مثال در یزد از بادگیر و در نقاط گرمسیری کشور شاهد معماری‌های دیگری هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته ظاهر و زیبایی در نما معیار اصلی بود اما امروز مواردی مانند استحکام و اصولی‌سازی باید در دستور کار معماران قرار بگیرد.

امینی اظهار کرد: باید منافع شهروندی بر حق مالکیت در اولویت باشد؛ همچنین باید پروژه‌ها را در قالب یک موضوع فرهنگی مهم ببینیم زیرا آرامش روحی و روانی شهروندان و جذب توریست به این موضوع مرتبط است.

وی در خاتمه گفت: شهرداری‌ها باید به موضوع نماها توجه کنند زیرا به هم ریختگی در فضای شهری اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد.

بر اساس این گزارش عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، نیز به صدور اصولی پروانه ساخت اشاره کرد و گفت:  پروانه ساخت در فاز یک اجرایی می‌شود که در حد طراحی است.

وی افزود: در تلاش هستیم صدور پروانه‌ها اصولی باشد و بر این موضوع نیز تاکید داریم.

در این همایش از لایه نماهای مصوب کمیته‌های نما در سامانه اطلاعات مکانی شهرداری تهران و مجلد نماهای منتخب کمیته‌های نمای شهر تهران رونمایی شد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.