کد خبر: 484 زمان انتشار: 12:04:28 - 1398/10/15
هتل - کتابخانه‌ای با دیوار شیشه‌ای در دل جنگل‌

معماران چینی، هتل - کتابخانه‌ای با دیواری شیشه‌ای در دل جنگل‌ بنا کرده‌اند. ساختمان آن، یک بنای قدیمی روستایی است که به شکل یک کتابخانه بزرگ و یک اقامتگاه بازسازی شده‌ است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  ، روستایی باستانی در دل جنگل‌های انبوه تانگلو در استان ژجیانگ چین پنهان شده است که نامش کینگ‌لونگوو، وام گرفته از رودخانه‌ای است که از دل آن می‌گذرد. یک ساختمان قدیمیِ چوبی در روستا با دیوارهای گل‌آلودش، بخت این را یافته که به کتابخانه‌ای با یک هتل با ظرفیت ۲۰ نفر بدل شود.

این ساختمان قدیمی با مساحت ۲۳۲ مترمربع، در امتداد جاده روستا، رو به کوه‌های سبز در جنوب قرار گرفته و حیاطی رو به شمال دارد. معمار به دلیل چشم‌انداز طبیعی و شگفت‌انگیز جنگل، در انتهای شرقی ساختمان تمام دیوار سنگی را برداشته و با استفاده از قاب‌های چوبی و صفحات پلی‌کربنات راه‌راه، یک دیوار شفاف بزرگ ساخته است. به این طریق فضای سبز کوه‌ها و جنگل، به واسطه یک دیوار شفاف، به هنگام مطالعه کتاب، قابل مشاهده است. هنگام گرگ و میش، ساختمان با تابش نور آفتاب روشن می‌شود و در دل شب، ساختمان شبیه به خانه‌ای از نور است که در میان تاریکی می‌درخشد. این ساختمان با عطر قفسه‌هایی از جنس بامبو و کتاب‌هایش فضایی دل‌انگیز برای اهالی روستا و مسافران فراهم کرده است. این ساختمان کاری از آتلیه taoc در چین است. 

 

منبع:همشهری آنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.