کد خبر: 49 زمان انتشار: 01:09:45 - 1397/09/29
راهیابی 15 تیم برتر به مرحله دوم مسابقه بازآفرینی محور شهری (طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران–تبریز)

هیأت داوران مسابقه بازآفرینی محور شهری (طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران–تبریز) پس از بررسی اسناد و مدارک آثار ارسالی به دبیرخانه مسابقه، 15 اثر برگزیده را شناسایی کرد تا در ادامه، بر مبنای شرح خدمات مشخص، آثار خود را تا اوایل اسفند جهت ارزیابی و انتخاب طرح‌های نهایی به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.

به گزارش پایگاه"اخبار معماری" ، پیرو فراخوان 5 آبان ماه سال جاری با عنوان مسابقه "بازآفرینی محور شهری؛ طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران تبریز"، جمع گسترده‌ای از شرکت‌های معماری و شهرسازی و تیم‌های حقیقی داخلی و خارجی در آن ثبت نام نموده و حدود 240 تیم، شرایط لازم برای حضور در مرحله اول مسابقه را که معطوف به دریافت ایده اصلی و طرح مفهومی بود پیدا کردند. از میان تیم‌های یادشده و در موعد مقرر، تعداد 105 ( یکصد و پنج) اثر در اختیار دبیرخانه مسابقه قرار گرفت که پس از بررسی اسناد و مدارک مربوطه، جلسات هیأت داوران طی دو روز متوالی در تاریخ‌های 22 و 23 آذر ماه 1397 در سه مرحله تشکیل و پس از بررسی، تحلیل، مباحثه و جمع بندی و ارزیابی های مرحله ای، در ساعت 16 روز جمعه تاریخ 23 آذر، نتیجه نهایی مرحله اول مشخص و 15 تیم به مرحله دوم مسابقه راه پیدا کردند تا در ادامه، بر مبنای شرح خدمات مشخص، آثار خود را تا اوایل اسفند جهت ارزیابی نهایی و انتخاب طرح‌های نهایی به دبیرخانه مربوطه ارسال نمایند. 
هیأت داوران در ارزیابی آثار تلاش نمود با درک عمیقی از آن‌ها و بر اساس معیارهای تعیین‌شده به سلسله مراتب شفافی در انتخاب دست یابد. در این راستا از میان 105 اثر دریافتی، 39 اثر در قالب لیست کوتاه به مرحله نهایی قضاوت راه یافتند. آثار یادشده از دید هیأت داوران حداقل در یکی از سه بخش رویکرد، ایده و طرح دارای قوت بوده و قابل تقدیر می باشند.
در مرحله نهایی قضاوت با توجه به سه بعد؛ رویکرد (بازآفرینی شهری، لایه های اجتماعی-فرهنگی، اقتصادی، محیطی، فضای-کالبدی و برآیند مناسب آن‌ها) ایده (زمینه گرایی، خلاقانه بودن، مولد بودن، پویایی) طرح (نقش پروژه در شهر، هم‌پیوندی بافت های پیرامون و توسعه فضاهای مجاور، خوانش طرح های فرادست، الزامات و قیود طراحی، هویت بخشی به محله های پیرامون) 15 اثر برگزیده شناسایی و معرفی شدند.

منبع:نوسازی تهران

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.