کد خبر: 492 زمان انتشار: 11:08:09 - 1398/10/28
گزارش پایگاه "اخبار معماری" از: مرکز هنرهای معاصر شانگهای

گروه معماری OPEN Architecture مخازن سوخت استفاده شده پایانه های حمل و نقل هوایی را به مرکز هنرهای معاصر در شانگهای تبدیل کردند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " گروه معماری OPEN پنج مخزن سوخت استفاده شده از هواپیماها را به یک مرکز هنری پر جنب و جوش معاصر در یک سایت صنعتی متروکه در شانگهای چین تبدیل کرده است :

این مجموعه با نام تانک شانگهای در کنار رودخانه Huangpu شانگهای واقع شده‌ و گروه معماری OPEN این تانک ها و سایت اطراف آن را احیا کرده است که از یادگارهای فراموش شده فرودگاه سابق Longhua میباشند. در طول 6 سال کاری، این مخازن بازیافت شده و به یک مرکز هنری معاصر متشکل از فضاهای گالری و سایر فضاهای عمومی تبدیل شده اند.

این پروژه که در سال 2019 افتتاح شد میلیونها بازدید کننده را به خود جلب کرده و جایگاه خود را میان صحنه هنر معاصر این شهر تثبیت کرده است. فضای تانک شانگهای که به عنوان موزه هنری و یک پارک آزاد در خدمت عموم است، نقش خود را به عنوان یک پناهگاه هنری برای مردم و طبیعت به خوبی ایفا کرده و در عین حفظ زمینه سایت مورد نظر به عنوان یک سایت صنعتی به دنبال حل ایده های متعارف از محدودیت های اجرایی و طراحی سایت می باشد.

به گفته گروه معماری OPEN این پروژه مرزی برای کاربران مشخص نمی کند و در اصل در تعامل با شهر و محیط اطراف خود و جزئی از آن می باشد. این پروژه با دسترسی آزاد به محوطه ها و گالری ها و خیابان های اطراف سایت، بازدید کنندگان و رهگذران را مداوم به بازدید از طبیعت و هنر دعوت می کند. شما در حالی که میتوانید از موزه بازدید کنید سایت آزاد این مجموعه برای شما امکان پیک نیک و گذران وقت را فراهم می کند. رویکرد فضای باز و امکان تجمعات اجتماعی مفهوم جدیدی از سایت های هنری را برای ما روشن می سازد و الهام بخش مدل های عملیاتی جدید برای مراکز هنری است.

مجموعه تانک شانگهای نه تنها به عنوان نمایشگاه های هنری بلکه با وجود فضاهای مختلف خود امکان برگزاری هفته های مد، نمایشگاه کتاب، جشنواره های هنری و کنفرانس های هوش مصنوعی برای کاربران از روز افتتاح خود ایجاد کرده است.

شکل کلی مجموعه تانک شانگهای به شکل حرف Z انگلیسی میباشد که بوسیله درختان و چمنزارها و خود مجموعه، عناصر مختلف سایت را به هم ربط می دهد. با وجود فضاهای بسته برای مناسبت های مختلف، قرار گیری مخازن به صورت 2 تا بالا و 3 تا پایین و تشکلی حرف Z، بین مخازن نیز میتواند به عنوان فضاهای باز اجتماعی یا فضاهای بسته با استفاده از سازه های جمع و باز شونده مورد استفاده قرار گیرد و فرصت های مختلفی برای استفاده کاربران محیا سازد.

 

تهیه و تنظیم : پویا مودتی


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.