کد خبر: 569 زمان انتشار: 01:16:21 - 1399/01/04
اختصاصی پایگاه اخبار معماری ؛ برنده جایزه ال سی دی برلین 2020 معرفی شد

 پل معلق Twist واقع در موزه پارک تندیس کیستفوس در نروژ برنده جایزه ال سی دی برلین  (2020)  برای بهترین معماری شد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  پل معلق Twist واقع در موزه پارک تندیس کیستفوس در نروژ برنده جایزه ال سی دی برلین  (2020)  برای بهترین معماری شد.

L.C.D یا "Leading Culture Destination" گروهی از بلاگرهای مسافرت و معمارهایی هستند که در تلاش برای گسترش معماری بومی و معرفی آن به دنیا هستند که حوزه فعالیت فعلی آنها شهر برلین آلمان و اطراف برلین میباشد.

این اثر توسط استودیوی بنام معماری B.I.G طراحی و ساخت شده است وشکل غیر معقول آن هماهنگ با توپوگرافی اطراف پل و رودخانه بوده که بنا به گفته BJark مدیرعامل این شرکت این پل به نحوی طراحی شده که دو طرف سایت موزه یعنی پارک مجسمه سازی و سایت موزه به هم مرتبط می شوند. وی همچنین عنوان میکند که پل به عنوان یک عنصر خارجی به پارک اضافه نشده است بلکه وجود پل افق های جدیدی از سایت موزه را به تماشاگران و کسانی که علاقه مند به جست و جوی بیشتر در سایت هستند نشان داده و آنها را متاثر خواهد کرد. ویژگی منحصر به فرد این پل محدود کردن دسترسی به سایت موزه از طریق پارک مجسمه سازی است که کاربران را مجبور به استفاده از پل می کند. راه های دسترسی دیگری نیز وجود دارند اما هیچکدام به جذابیت پلی که پیچ و تاب عجیبی دارد نیست گویا این پل برنده راه های دسترسی به موزه شده است.

موزه و پارک تندیس كیستفوس در سال 1996 توسط كریستن سووا در محل سایت سابق تجارت خانه خمیر چوب تأسیس شد. این موزه شامل یک موزه صنعتی ، گالری های نمایشگاهی و پارک مجسمه سازی با مجموعه ای از آثار هنری مانند آنیش کاپور ، اولافور الیاسون و فرناندو بوترو می باشد.

BIG نخستین بار پس از برنده شدن در مسابقه ای كه توسط Sveaas برگزار شد ، طراحی برای The Twist را در سال 2015 نشان داد ، كه از آن برای طراحی موزه جدید برای هنرهای معاصر دعوت شده بود كه می تواند این سایت را به "مقصد فرهنگی دیدنی" تبدیل كند.

Twist به دلیل جاه طلبی خود برای پیکربندی مجدد محل و فراهم کردن فضاهای جدید و در عین حال دست نیافتنی رودخانه و آسیاب، انتخاب شد.

به منظور حفظ حالت فیزیکی سایت و پیشینه تاریخی آن استودیوی معماری BIG فرم مورد استفاده را همانند خمیر چوبی پیچ و تاب خورده در نظر گرفته است که با اضافه کردن متریال آلومینیوم که ظاهری خالصانه و براق به آن می بخشد دو قسمت سایت مورد طراحی را هم از لحاظ معنی و مفهوم و هم از لحاظ بافت متریال به هم مرتبط ساختند.

فضای داخلی پل نیز بنا به گفته آقای BJarK درون گرا بوده و در قسمتی با هارمونی طراحی داخلی و شکل مارپیچی و در قسمت دیگر با قاب های فلزی مناظر اطراف سایت را برای بیننده ها همچون قاب نقاشی می آراید که توسط سازه پل ایجاد شده است.

BIG یک کارگاه معماری با استودیوهایی در کپنهاگ ، نیویورک ، لندن و بارسلونا است که توسط معمار دانمارکی Bjarke Ingels در سال 2005 تاسیس شده است.

در ادامه تصاویری از این پل و طراحی آن را مشاهده میکنیم :

تهیه و تنظیم : پویا مودتی


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.