کد خبر: 590 زمان انتشار: 19:31:31 - 1399/01/17
گزارش تصویری پایگاه "اخبار معماری" از: طراحی منحصر به فرد کلیسای جدید پروتستان ها در تایوان

استودیوی معماری AMBI از طرح جدید خود برای کلیسای جدید پروتستان در تایوان رونمایی کرد .

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " معمار به نام تایوان " ویلی لیائو " و " استودیوی AMBI " وی، کلیسایی نفیس در دشت ییلان را طراحی و تکمیل کردند. این پروژه تلاش می کند کلیسای پروتستان را برای جامعه محلی تعریف و احیا کند.

این کلیسا که در منطقه شمالی جزیره تایوان به نام Jaio-Xi واقع شده است که  در زمستان مرطوب و بارانی و در تابستان گرم می باشد. محل ساختمان آن دارای جهت گیری شرقی – غربی بوده و اختلاف ارتفاع قسمت شرقی و غربی آن 5/1 متر است.

طبقه همکف این کلیسا چند منظوره بوده و برای عموم و راز و نیاز ازاد میباشد که چهار ساختمان به شکل مکعب با کاربری مختلف به عنوان تکیه گاه و پشتیبان بنای اصلی کلیسا مستقر شده اند که استعاره از 4 نظریه مذهب پروتستان یعنی : کتاب مقدس، سنت، عقل و تجربه است.ویلی لیائو میگوید : ساختمان اصلی و سالن اصلی که در بالای این مکعب ها شکل گرفته است، بنا به گفته های حضرت مسیح که در کتاب مقدس گفته است : معبد خدا بلند است، به شکل بلند و نفیس ساخته شده است و به هنگام شب میتوان آن را از نقاط مختلف محله به وضوح دید، گویی که جلال خدا معبد را پر کرده است.

ویلی لیائو نیز می گوید : بدون شک بنای کلیسا مکانی دلپذیر از همسویی و اشتراک گذاری برای مردم محلی خواهد بود. برای من کلیسا فقط یک مکانی ساده برای عبادت و راز و نیاز نیست بلکه یک مرکز اجتماع و یک مکان تعالی برای روح است. بسیاری از فعالیت های عمومی مردم محلی می تواند در این مکان اتفاق بیافتد. وی می افزاید : یک کلیسا برای من همانند یک شهرک، یک شهر و جهانی برای مردم است که می تواند در برگیرنده فعالیت های مردم باشد.

این پروژه در سال 2013 طراحی شده و در سال 2019 در سایتی به مساحت 4/659 متر مربع به بهره برداری رسیده است. در ساخت و اجرای این بنا از سیستم های سازه بتنی، سازه فولادی و سازه چوبی استفاده شده است.

تهیه و تنظیم : پویا مودتی


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.