کد خبر: 591 زمان انتشار: 19:40:42 - 1399/01/17
تدابیر جدید انستیتوی معماران آمریکا برای تطبیق ساختمان ها با شرایط بیماری پانادمیک کرونا

انستیتوی معماران آمریکا AIA آمادگی کامل خود را برای ارائه بینش ها و تدابیر جدید برای تطبیق ساختمانها با شرایط بهداشتی برای مقابله با بیماری پانادمیک کرونا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "این موسسه یک کارگروه جدید برای اطلاع رسانی به مقامات دولتی، صاحبان مراکز مراقبت های پزشکی و معماران به منظور تطبیق ساختمان ها طبق اصول بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا راه اندازی کرده است. هفته گذشته بر اساس مقاله ای که در وب سایت AIA منتشر شد اعلام گردید که اوضاع بهداشتی ساختمانهای حال حاضر در پاسخ به بیماری کرونا مناسب نبوده و باید تدابیری برای رفع نیازها و در صورت رشد بیماری به افزایش مراقبت های بهداشتی اندیشید. جین فردریک، رئیس انستیتو در خصوص این موضوع می گوید: بنا به درخواست های مکرر همکاران خود در موسسه و احساس عمیق وظیفه اخلاقی نسبت به جامعه حمایت خود را از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم مبارزه با این بیماری را اعلام میداریم. با توجه به رشد بیماری و کم بودن ظرفیت درمانی این کارگروه منبعی برای اطمینان از سازگاری مناسب و ایمن سازی ساختمان ها برای جامعه و پزشکان و پرستاران خواهد بود. همچنین این کار گروه ایمن سازی و مراقبت های بهداشتی از بیماران را نیز در نظر گرفته و تحقیقات خود را مبنی بر ارزیابی سلامت محیط بیماران و فضای زندگی آنان ارائه خواهند داد. این ارزیابی توسط تیمی متخصص از معماران، مهندسین تاسیسات، پزشکان، طراحان شهری، متخصصین بهداشت و متخصصین سوانح انجام خواهد گرفت.

دکتر مولی اسکنلون مدیر استانداردهای پزشکی و سلامت در این باره میگوید : ساختمان های ما در این پژوهش از لحاظ استفاده مجدد برای خدمت به انواع عملکردها بررسی خواهد شد. این کارگروه به ریاست دکتر اسکنلون، قصد دارد گزارش خود را در اوایل ماه آوریل به منظور کمک به اطلاع رسانی در تصمیم گیری های مربوط به بیماری منتشر کند.

نیاز مبرم به تاسیسات بهداشتی، جلوگیری از شیوع بیماری، شناسایی مکانهای مناسب برای ارائه تاسیسات و خدمات بهداشتی، مراقبت های بهداشتی، معالجه بیماران در بالاترین حالت های بهداشتی و مراقبتی از جمله مواردی هستند که این کارگروه قصد حل آنها را دارند.

هم اکنون بسیاری از فضاهای عمومی جامعه همچون باشگاه های ورزشی، موزه ها و گالری ها با فضای باز تبدیل به فضاهای موقت بیمارستانی برای مقابله با این بیماری شده اند. همچنین در پی این اقدام بسیاری از موسسات آمادگی کامل خود را برای حمایت از این اقدام و در اختیار گذاشتن فضای کاری خود برای مقابله با این بیماری، اعلام کرده اند.

 

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.