کد خبر: 612 زمان انتشار: 20:30:48 - 1399/01/28
روش های احیای بافت تاریخی در مکزیکو سیتی

Avenida Chapultepec یکی از مهمترین و البته تاریخی‌ترین خیابان‌های مکزیکو سیتی است که به دلیل سرعت بالای جابه‌جایی که دارد، هم‌اکنون از چهارچوب و غنای تاریخی و ارزشمند آن غفلت شده است.

گروه معماری و شهرسازی FR-EE با مشارکت و همکاری گروه معماری RVDG تصمیم گرفته اند تا پایان سال 2020 میلادی این خیابان را متحول کرده و در منظر شهری و ساختار آن تغییرات اساسی را به وجود آورند.

به گفته یکی از کارشناسان گروه معماری FR-EE، ایجاد خلاقیت و بهره‌وری بهینه از خیابان های فرهنگی و تاریخی مکزیکو سیتی باید در اولویت باشند، چرا که اگر به این مهم توجه نشود به زودی شاهد تخریب و آسیب جدی زیربناهای این خیابان‌ها خواهیم بود.



در واقع این گروه معماری در نظر دارد در این خیابان یک مسیر پیاده محوری را ایجاد کند که بتواند از این طریق آن را با انواع تفریح‌گاه‌های تجاری و فرهنگی مجهز کرده و از سیستم‌های تولید انرژی های تجدیدپذیر به علاوه توسعه محوطه و فضاهای سبز بهره گیرد.

مسیر یا راه‌روی فرهنگی خیابان Chapultepec با هدف پوشش همین خطری است که بافت تاریخی آن را تهدید می کند. دقیقا در مسیر مجاورت و کناری خیابان که اتومبیل‌ها رفت وآمد می‌کنند، این مکان فرهنگی- تجاری احداث می‌شود که انواع فضاهای سبز، بازارچه‌های فرهنگی، کافی‌شاپ، فروشگاه و مکان‌های تفریحی در آن قرار خواهند گرفت.



همچنین در هر بخشی از این مسیر می توان بلوک و اِلِمان‌های فرهنگی- تاریخی مربوط به مکزیکو سیتی را مشاهده کرد که توجه هر رهگذری را به سوی خود جلب می‌کند. استفاده از رنگ‌های ترکیبی سرد و گرم در بخش های متفاوت این خیابان از دیگر جذابیت‌های بصری آن به شمار می‌رود. 


 
در واقع می توان گفت این پروژه نقش لابراتور توسعه منظر شهری را برای هریک از فعالان این حوزه بازی می کند و از ارزش و اهمیت علمی و تخصصی بالایی برخوردار است.


 

منبع: اسکان نیوز


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.