کد خبر: 615 زمان انتشار: 12:00:22 - 1399/01/29
فراخوان مسابقه بین‌المللی ایده‌های معماری پاندمیک در بحران جهانی کرونا

مسابقه بین‌المللی ایده‌های معماری پاندمیک در زمان بحران جهانی کرونا در پی یافتن ایده‌های نو برای بناهای ایمن است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  مسابقه ایده‌های معماری پاندمیک به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیر جهانی آن شکل گرفته است و در پی پاسخی به نقش معماری بهداشتی در زمان بیماری‌های واگیردار است. این مسابقه سعی در ایجاد گفتگو و ایجاد اتاق فکر دارد و به دنبال ایده‌هایی از جامعه معماری و طراحی درباره، آینده زندگی، فضای کاری، فضای عمومی و صنعت گردشگری است.

این مسابقه می‌خواهد به سوالاتی همچون؛ معماری بهداشتی در زمان بیماری‌های همه‌گیر چه نقشی دارد؟، شهرها و فضاهای عمومی در زمان شیوع چگونه باید تغییر ‌کنند؟، وقتی حضور جمعیت در اماکن عمومی مجاز نیست، مراکز درمانی و طراحی داخلی و جزئیات آنها باید چگونه باشند؟ نقش هتل‌ها در زمان بحران شیوع چگونه است؟ مسافرت و گردشگری در این ایام چگونه باید انجام شود؟؛ پاسخ دهد.

مسابقه ایده‌های معماری پاندمیک با دعوت از معماران، طراحان، دانشجویان، هنرمندان، مجریان و نویسندگان دعوت می‌کند تا ایده‌های خود را در مورد معماری پاندمیک ارائه دهند.

پیشنهادات به این رویداد باید مبتنی بر یک وضعیت واقع‌گرایانه یا داستان علمی باشد و باید بر پروژه‌های توسعه ارضی و شهری یا طراحی معماری و داخلی متمرکز شود.

این رویداد در دو بخش طراحی شده است:

1. طراحی اورژانس (استراتژی‌های شهری، بیمارستان‌ها، فضاهای بهداشتی، گورستان‌ها و غیره)

2. زندگی (خانه‌ها، محیط کار، آپارتمان‌ها ، اماکن عمومی، هتل‌ها و غیره)

علاقمندان به حضور در این رویداد بین‌المللی می‌توانند به اشکال زیر آثار خود را به این مسابقه ارسال کنند:

 1 - موارد حاوی معرفی پروژه شامل تصویر، نقشه، کلاژ و انیمیشن به همراه متن توصیف مفهوم ایده مورد نظر در  500 کلمه.

2-  روایت ویدیویی در 2 تا 3 دقیقه که مفهوم پروژه را شامل سؤالاتی زیر پاسخ دهد.

-  مفهوم خود را برای ما شرح دهید.

- پیشنهاد برای کدام بخش مسابقه است؟

- معماری برای سلامتی ما چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

- نقش و داشته‌های معماران در مواقع اضطراری بهداشت عمومی چگونه باید باشد؟

نحوه شرکت در این رویداد رایگان و به شکل مجازی است و معیار ارزیابی ایده‌ها از سوی هیات داوران،  مبتنی بر نوآوری، اصالت، خلاقیت پیشنهاد،  تصور عمومی و وضوح کلی مفهوم است.

مهلت ثبت نام در مسابقه ایده‌های معماری پاندمیک 20 مه (31 اردیبهشت‌ماه) و آخرین مهلت ارسال 31 مه (11 خردادماه) است. پروژه های خود را باید با یک لینک در dropbox با گوگل درایو به آدرس Subarticle@archisearch.gr ارسال کنید.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به  سایت این رویداد به نشانی: ARCHISEARCH.gr مراجعه کنید. برای دربافت متن فراخوان اینجا را کلیک کنید.

منبع:هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.