کد خبر: 624 زمان انتشار: 21:59:58 - 1399/02/01
طراحی سایه‌بان‌های متحرکی که ساکنان را گرم می‌کند

یکی از معماران روسی برای نخستین بار سایه‌بان‌های متحرکی را طراحی کرده است که علاوه بر نمایش تلفیقی هنر معماری و فناوری، فضایی گرم و ایده‌ال را برای سکنان خود به ارمغان می‌آورند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " این سایه‌بان‌ها در یکی از مناطق کوهستانی سیبری طراحی و نصب شده‌اند که به  نام «کوه‌های شگفت‌انگیز» شناخته شده است.

ایده‌پردازی طراحی و ساخت این سایه‌بان‌ها از آنجایی به ذهن این معمار روسی خطور کرد که سوز و سرمای آن منطقه به اندازه‌ای رهگذران و ساکنان را اذیت می‌کرد که برای رفت‌وآمد واقعا به مشکل برمی‌خوردند.

از این رو وجود این سایه‌بان‌ها توانست تا حد زیادی این مشکل را رفع کند و فضایی را برای استراحت و گرم شدن رهگذران فراهم آورد.



این سایه‌بان‌ها دارای پایه‌های چوبی متحرک هستند که ورقه‌های فشرده پلی‌اورتان و فتوولتاییک سبک بر روی آن‌ها نصب شده‌اند.

این ورقه‌ها انرژی حاصل از باد و نور تابشی محیط را در هر زمانی از شبانه‌روز جذب می‌کنند و این انرژی را با استفاده از سیستم مرکزی هوشمند خود به انرژی گرما تبدیل خواهند کرد.



سپس انرژی گرمایی به دست آمده از طریق لوله‌های پلیمری که زیر پایه‌های چوبی قرار گرفته‌اند، هم به نشیمن این سایه‌بان‌ها انتقال می‌یابد و هم در محیط اطراف پخش می‌شود.

از این رو رهگذران هم با نشستن و هم با ایستادن در زیر سایه‌بان‌ها می‌توانند گرم شده و از یک انرژی کاملا طبیعی و پاک بهره‌مند شوند.
 


این پروژه که در یک طبیعت بِکر اجرا شده است، تلفیقی از هنر معماری و محیط‌زیست را به نمایش درآورده که در کنار این دو، به کار رفتن تکنولوژی و فناوری روز دنیا را نیز به رخ کشیده است.

پروژه فوق قابلیت اجرا در تمام شهرهای متراکم جهان را داشته و می‌تواند علاوه بر جذب انرژی‌های طبیعی، به توسعه نمای شهری نیز بپردازد.

 

 


منبع:اسکان نیوز


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.