کد خبر: 628 زمان انتشار: 21:12:42 - 1399/02/05
بازسازی محوطه باستانی شهر یئری / صحن قزلباش‌ها اردبیل آماده بهره‌برداری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از آماده شدن صحن قزلباش‌ها در این استان خبر داد که در ایام پساکرونا افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل؛ نادر فلاحی گفت: 9 پروژه در حوزه معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل آماده افتتاح برای سال ۹۹ است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود:‌ از جمله پرو‌ژه‌های شاخص در این زمینه ساماندهی میدان عالی‌قاپو، راه‌اندازی صحن قزلباشان، افتتاح فاز نخست محوطه باستانی شهریئری، موزه مشگین‌شهر، تبدیل مدرسه جعفر اسلامی به موزه، تبدیل مدرسه پورسینا به موزه و راه‌اندازی موزه سپهرم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به فعال بودن پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی با وجود شیوع بیماری کرونا بیان کرد:‌ با توجه به اهمیت این پروژه‌ها باید پیگیری‌ها به صورت اساسی انجام شود تا با جذب اعتبارات لازم زمینه برای بهره‌برداری از آنها فراهم شود.

فلاحی با اشاره به محدودیت فصل عمرانی در استان اردبیل گفت:‌ این مهم در اجرای پرو‌ژه‌های عمرانی باید مورد توجه قرار گرفته و با ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع، زمینه برای افتتاح پرو‌ژه‌های در نظر گرفته شده تا موعد مقرر فراهم آید.

او با بیان اینکه برای تمامی پروژه‌های شناسنامه و مسئول پروژه تعیین شده است، تصریح کرد:‌ از جمله اقدامات در محوطه باستانی شهر یئری مشگین‌شهر اجرای سنگفرش و مرمت استایل‌ها و سنگواره‌ها بوده که فاز نخست این پروژه در سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فلاحی تکمیل موزه مشگین‌شهر و بهره‌برداری از آن را از دیگر طرح‌ها برشمرد و افزود:‌ در راستای تبدیل مدرسه جعفر اسلامی به موزه نیز پیگیری لازم انجام شده و در تلاش برای تسریع در عملیات اجرایی آن هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل صحن قزلباش‌ها را آماده افتتاح دانست و اظهار کرد: در نظر داریم تا در ایام پساکرونا این صحن با حضور مردم راه‌اندازی شود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.