کد خبر: 635 زمان انتشار: 23:02:20 - 1399/02/05
ساختمان فرهنگی هنگ‌کنگ که جلیقه به تن دارد

اخیرا یک خانه فرهنگی به‌منظور اجرای اپرای سنتی چینی در هنگ‌کنگ ساخته شده که نمای منحصربه‌فرد آن طوری طراحی شده که گویی جلیقه بر تن ساختمان است.

سرتاسر نمای این ساختمان با پنل های منحنی در قوس و اشکال مختلف هندسی پوشانده شده که نه تنها جلوه خاصی به آن داده است، بلکه نمای ساختمان را از هر طرف به یک شکل خاص نشان می‌دهد.

همچنین نقوشی از هنر سنتی موسیقی چین نیز در بخشی از نمای خارجی این خانه فرهنگی به اجرا درآمده که بسیار جذاب و دیدنی است. نکته قابل توجه اینجاست که تمام قوس و منحنی‌های اجرا شده در نمای ساختمان به‌طور دقیق در داخل این خانه فرهنگی نیز اجرا شده و بازدیدکنندگان از داخل هم می‌توانند این ظرافت و هنر جذاب را مشاهده کنند.



در این خانه، سالن‌های مختلف تئاتر و نمایش هم تعبیه شده که بتواند تلفیق هنر و فرهنگ را به‌درستی نمایان کند. سقف، دیواره و بدنه کلیه سالن‌ها با استفاده از منحنی‌های متنوعی طراحی شده که هم چشم‌نواز است و هم حس آرامش خیال را به بازدیدکنندگان انتقال می‌دهد. از این رو در کل فضای داخلی این خانه فرهنگی یک دیواره یا بدنه صاف دیده نمی‌شود و قوس و منحنی‌ها سطوح را پوشش داده‌اند.



در واقع می‌توان گفت نمای درخشان این ساختمان یادآور فانوس درخشان سنتی کشور چین است که یک سیستم مدولار از باله‌های بریده شده CNC در آن به اجرا درآمده است. پنل‌های سطح این خانه فرهنگی از فلزهای بافته شده شکل گرفته که همچون پرده‌ای که در باد حرکت می‌کند، نور را به قسمت‌های مختلف ساختمان تاب می‌دهند.



در بخش دیگریاز نمای ساختمان، یک دهلیز دایره‌ای شکلی طراحی شده که توجه هر رهگذری را به سوی خود جلب می‌کند و می‌توان گفت اوج هنر معمار این پروژه را نمایان می‌سازد. همچنین یکی از سالن‌های نمایش این خانه فرهنگی پیکربندی داخلی این دهلیز را به نمایش درمی‌آورد که بسیار جذاب و دیدنی است. این سالن با ظرفیت یک هزار و 73 صندلی ساخته شده که این صندلی‌ها با فاصله 27 متری از زمین طراحی شده‌اند و توانسته‌اند جذابیت خارق‌العاده‌ای را برای تماشای نمایش برای مخاطبان به‌وجود آورند.



در واقع این نوع طراحی خلاقانه مدور و منحنی‌شکل علاوه بر ساخت یک ساختمان ایمن و مقاوم، زمان اجرای این پروژه را نیز به میزان چشمگیری کاهش داده است.
 

منبع:اسکان نیوز
 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.