کد خبر: 643 زمان انتشار: 00:20:17 - 1399/02/13
سهم استان‌ها از بودجه وزارت میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۹ چقدر است؟

معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره میزان سهم استان‌ها از بودجه وزارتخانه در سال ۱۳۹۹ توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " ساسان تاجگردون معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاعاتی درباره جزئیات بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۳۹۹ داد و اظهار کرد:بودجه وزارتخانه به ۲ بخش بودجه هزینه‌ای و بودجه عمرانی تقسیم می شود. بخشی از این بودجه صرف تأمین هزینه حقوق و مزایای کارکنان ستادی وزارتخانه و نیاز‌های جانبی مانند پرداخت هزینه آب، برق و گاز می‌شود از این رو وقتی ما عنوان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در بحث بودجه هزینه‌ای مطرح می‌کنیم، اعداد و ارقام، ناظر بر نیاز‌های ستاد مرکزی می‌شوند و استان‌ها مشمول آن نیستند. بودجه استان‌ها از مجموع بودجه هر کدام از آنها بین اداره کل و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  آن استان مشخص می‌شود.

وی افزود:در بخش عمرانی موضوع متفاوت است. ما در این بخش اعتبارات عمرانی استانی داریم که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانی بین مدیریت میراث فرهنگی استان‌ها توزیع می‌شود. برخی اعتبارات ملی هم داریم که پیگیر آن هستیم. این اعتبارات ملی فقط ناظر بر نیاز‌های ستاد مرکزی وزارتخانه نیست و در کل جغرافیای ایران پخش می‌شود یعنی توزیع و هزینه‌کرد آن در استان‌ها انجام می‌شود و استان تهران نیز استانی مانند سایر استان‌ها است.

معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد:اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی ما در سال ۱۳۹۹ نسبت به اعتبارات ابلاغی سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۹ درصد افزایش داشته و این بسیار خوب است.

تاجگردون گفت:ما پیگیر وصول اعتبار لازم برای مرمت آثار تاریخی که از سیلاب‌های اواخر سال ۹۸ خسارت دیده‌اند، هستیم البته در سال گذشته کمک شایانی به مرمت این آثار شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.