کد خبر: 667 زمان انتشار: 01:26:00 - 1399/02/20
طراحی سیستم خنک کننده برای ورزشگاه‌های قطر ۲۰۲۲

ورزشگاه‌های قطر ۲۰۲۲ به دلیل وجود سیستم‌های خنک کننده، استانداردهای محیطی را رعایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " به نقل از اسپوتنیک، سعود عبدالغنی مهندس مسئول سیستم‌ها در ورزشگاه‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ درباره مزایای فن‌آوری خنک کننده هوا که برای این مسابقات طراحی شده است توضیح داد.

عبدالغنی تأیید کرد که فن‌آوری جدید مورد استفاده، موقعیت و مزیت خاصی را به قطر داده که می‌تواند در تلاش برای تأمین حقوق دیگران در رویدادهای ورزشی بین المللی باشد.

ورزشگاه‌های ۲۰۲۲ قطر ورزشگاه‌هایی در سطح جهانی هستند که به عنوان بخشی از زیرساخت‌های دولتی ساخته شده در اطراف آنها نیز فعالیت می‌کنند که شامل فرودگاه‌های پیشرفته، ایستگاه‌های مترو، خدمات بخش میزبان و سرگرمی است که همه این موارد به عنوان بخشی از برنامه توسعه ملی ویژن ۲۰۳۰ قطر به دست خواهد آمد. 

اولویت قطر فراهم کردن استادیوم‌هایی است که مطابق با استانداردهای سختگیرانه محیط زیست با هدف تقویت منافع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای منطقه و اضافه کردن میراث جام جهانی ۲۰۲۲ و شاهکارهای مهندسی باشد.

عبد الغنی گفت: "آخرین نسخه جام خلیج فارس فُرصتی مناسب برای فدراسیون‌های فوتبال در خلیج فارس بود که از سیستم‌های تهویه مطبوع در ورزشگاه‌ها دیدن کرده و از آن بهره مند شوند."

وی ادامه داد: این به همین دلیل بود که قطر ایالات متحده و اسپانیا را برای میزبانی مسابقات جهانی اتلتیک در سال ۲۰۱۹ شکست داد که به دلیل تکنولوژی تهویه مطبوع موجود در ورزشگاه الخلیفه باعث شد تا قطر به عنوان کاندیدای اصلی برای انجام مسابقات انتخاب شده و رقبای میزبانی را از پیش رو بردارد. سیستم تهویه به بسیاری از ورزشکاران اجازه داد تا سطح عملکرد خود را بهبود بخشیده و رکوردها را بشکنند و این یک تجربه بود."

عبدالغنی نتیجه می‌گیرد: "وقتی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به پایان برسد برای هر ورزشگاه یک برنامه توسعه وجود دارد. با توجه به درجه حرارت بالا و رطوبت در بیشتر سال، برای خلق یک محیط اقلیمی قابل قبول برای تماشاگران و بازیکنان و همچنین تمیز نگه ‌داشتن زمین‌ها و عاری بودن از قارچ‌ها و سایر بیماری‌ها از فناوری خنک کننده استفاده می‌شود."

این مهندس همچنین خاطرنشان کرد: "قطر به دنبال روش‌های دیگری برای خنک کردن هوا در استادیوم‌هایی است که مجهز به فناوری تهویه مانند ورزشگاه راس ابوعود نیستند، جایی که طراحی ساختمان به خودی خود از راهروهای داخلی برای ایجاد جریان‌های هوا استفاده می‌کند. هر استادیوم در کشور، طراحی معماری خاص خود را دارد تا تمام روش‌های مختلف خنک کننده هوا را در برنامه ریزی ساختاری گنجانده باشد."

منبع:همشهری آنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.