کد خبر: 702 زمان انتشار: 17:29:23 - 1399/02/27
اجرای ۷ طرح مرمتی در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۷ طرح مرمتی برای مجموعه جهانی شیخ ‌صفی‌الدین اردبیلی تهیه شده که با تصویب در شورای راهبردی مجموعه به اجرا در می‌آید.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از ایرنا، کریم لطفی در جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهارکرد: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مهم‌ترین اثر تاریخی استان اردبیل به شمار می‌رود که در طول سال در راستای حفاظت  صیانت از این بنای جهانی طرح‌های مختلف مرمتی در این مجموعه اجرا می‌شود.

اوگفت: طرح مرمت کاشی‌های گنبد شاه اسماعیل، طرح ساماندهی محوطه ضلع شرقی حیاط باغ مجموعه یا صحن قزلباشان، طرح ساماندهی طراحی مسیر گردشگری سایت باستانی یا بقایای معماری حاصل از کاوش باستان‌شناسی دهه ۷۰ از جمله این طرح‌هاست.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل طرح ساماندهی باغ شیخ مجموعه جهانی، طرح مرمت در چوبی ورودی حیاط‌ ‌باغ، مرمت کلاف چوبی و کاشی گنبد الله الله و طرح ایجاد موزه‌های جدید در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از قبیل موزه باستان‌شناسی بخش سکه و بخش اسناد را از دیگر طرح‌ها در این مجموعه عنوان کرد.

لطفی با اشاره به اهمیت مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بیان کرد:‌ هرگونه اقدام در راستای مرمت و ساماندهی بخش‌های مختلف این مجموعه جهانی با توجه به حساسیت آن باید در شورای راهبردی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از تایید به مرحله اجرا در بیاید.

او گفت:‌ در طول سال پروژه‌های مختلف مرمتی در راستای صیانت از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین تهیه و اجرا می‌شود تا این بنای عظیم تاریخی که معرف تمدن و تاریخ منطقه است، به شکلی مناسب نگهداری و آماده بازدید برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.