کد خبر: 707 زمان انتشار: 17:43:49 - 1399/02/27
طرح انرژی پِلاس در توسعه شهری

پروژه توسعه فضای سبز در مرکز شهر فیلادلفیا، به نوعی جهت برهم زدن نظم شهری و عادت‌های شهرنشینی به اجرا درآمده است. این پروژه که از سوی گروه معماری James Corner Field Operations طراحی و اجرا شده، نوع جدیدی از توسعه پایدار شهری را به نمایش درمی‌آورد که کاملا مطابق با شرایط زیست محیطی است.

این پروژه یک فضای مدور را به خود اختصاص داده که زمین و فضاهای سبز آن همگی به شکل دایره طراحی شده اند. انواع سبزه، گل و گیاهان طبیعی در این فضا جای گرفته است که هرکدام در طرح و مدل‌های متنوع خودنمایی می کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که این پروژه توسعه پایدار شهری، انرژی پِلاس (energy plus) است، بطوریکه هم انرژی مصرفی خود را از طبیعت تامین می کند و هم انرژی مضاعفی را نیز در مخازن اطراف خود ذخیره خواهد کرد.



انواع پنل های خورشیدی و توربین های بادی در این فضا نصب شده است که بیشترین حجم انرژی نور آفتاب و انرژی باد را ذخیره می‌کنند. صندلی ها و نیمکت‌هایی که در این پارک طراحی شده اند همگی دارای روکش فتوولتائیک هستند که سلول‌های خورشیدی را جذب می‌کنند. تیرهای برق این فضا هم از توربین‌های استوانه‌ای بادی برخوردارند.



همچنین مسیر دوچرخه‌سواری آن نیز با برآورد تولید انرژی طراحی شده است، به‌گونه‌ای که دوچرخه‌سوار با رکاب زدن خود در مسیرهای زرد رنگ، انرژی را تولید می کند که از طریق سیستم هوشمند داخلی دوچرخه‌ قابل جذب و ذخیره است. مبلغی معادل 7.4 میلیون دلار برای اجرای این پروژه هزینه شده است.







منبع:اسکان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.