کد خبر: 715 زمان انتشار: 02:04:41 - 1399/02/29
نگاهی به نوسازی یک خانه قدیمی در ژاپن

یک خانه 18 ساله در شهر فوکوی ژاپن با قالب های تاشو بازسازی شد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " تیم های معماری " Ryumei Fujiki " و " Yukiko Sato " یک خانه 18 ساله را، متشکل از یک صفحه تاشو تقویت شده را توسط یک جعبه بتنی مستطیلی شکل که آن را پشتیبانی می کند، در فوکوی ژاپن  نوسازی کردند.

این خانه که به نام “ Continuous Plate House 2 “ نام گذاری شده است  در سال 2019 توانسته بود به عنوان برنده جایزه طراحی برنز A در بخش طراحی فضای داخلی و نمایشگاهی مورد تقدیر قرار گیرد.

بتن استفاده شده در نمای بیرونی بنا توسط قالبی از چوب سدر بوجود آمده که بافت سطحی چوب اثر خود را بر روی بتن به جای گذاشته که همانند یک قطعه بزرگ چوب رنگ شده به نظر می رسد. به منظور همخوانی فضای داخلی و بیرونی بنا از متریال چوب به عنوان عنصر غالب در طراحی فضای داخلی استفاده شده است.

در باز سازی اول این خانه تمرکز گروه معماری دستیابی به طرحی بود که به طور موثر به بارش برف سنگین پاسخ میداد و در بازسازی اصلی و دوم این خانه تبدیل آشپزخانه موجود به فضای چند منظوره و دنج بود. در اجرای این مرحله محل نگهداری و انبار مواد غذایی و راهروهای اضافی از میان برداشته شده و در نتیجه یک آشپزخانه گسترده به صورت جزیره ای طراحی شد.

از ویژگی های مهم این خانه می توان به بزرگی بازشوها ، استفاده حداکثری از نور در فضاهای اصلی خانه، استفاده از نورپردازی تاکیدی و مفهومی در فضاها، همخوانی تنالیته رنگ اشیا و طراحی داخلی بنا، بزرگ بودن فضاهای جمعی خانه و استفاده از باغچه ها به طرح باغ ژاپنی اشاره کرد.

 

در ادامه تصاویر این پروژه را مرور خواهیم کرد.

تهیه و تنظیم:پویا مودتی

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.