کد خبر: 729 زمان انتشار: 12:54:55 - 1399/03/02
کابین‌های مسکونی که رطوبت را از خود عبور نمی‎‌دهند

یکی از شرکت‌های سازنده ساختمان‌های پیش‌ساخته در هلند، کابین‌های مسکونی را طراحی کرده که با وجود رطوبت و نم زمین، فضایی گرم و خشک را برای ساکنان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " طرح ابتدایی این کابین‌ها در سال 2017 میلادی ارائه داده شد که طی این سال‌ها پروژه‌های گوناگونی به اجرا درآمد، اما هیچ یک مانند این پروژه نتیجه موردنظر را به دست نیاورد. کابین‌های مسکونی پیش‌ساخته در اندازه و طرح‌های متنوع ساخته شده‌اند اما کارآیی و نوع ساخت سازه آنها از یک طرح عمومی تبعیت می‌کند.

برای ساخت این کابین‌‌ها از ورقه‌های چوبی بامبو و پلی‌اورتان سبک استفاده شده که هم مقاوم و سبک هستند و هم رطوبت را از خود عبور نمی‌دهند. همچنین کابین‌های مسکونی با فاصله 50 تا 70 سانتی‌متر از زمین قرار می‌گیرند که پایه‌های آن‌ها به سازه اصلی متصل هستند. قسمت سقف و کناره‌های کابین به صورت زاویه‌دار و شیب‌دار طراحی شده تا نور را به داخل هدایت کند و در مدت زمان کوتاهی بیشترین گرما و انرژی را برای مصرف داخلی این خانه پیش‌ساخته ذخیره کند.



سازه، بدنه، نما و درب و پنجره‌های کابین‌های مسکونی همگی در کارخانه مرکزی ساخته می‌شوند و در کوتاهترین زمان ممکن به محل انتقال داده خواهند شد. سبک وزنی، قابلیت جابه جایی آسان و در عین حال مقاومت و استحکام بالا از دیگر مزیت‌های این کابین‌های مسکونی به شمار می‌رود.  



همچنین بدنه این کابین‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که با تغییرات آب و هوا در هر فصلی، با دمای خارجی منطبق شده و می‌تواند تعادل دما در داخل و بیرون از کابین را برقرار سازد. این امر موجب می‌شود تا انرژی کمتری در کابین مصرف شود و میزان دمای داخلی کابین با محیط خارج از آن یکسان‌سازی شود.   



منبع:اسکان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.