کد خبر: 790 زمان انتشار: 10:29:08 - 1399/03/30
بزرگترین معبد بودایی جهان زمانی زیر جنگل و خاکستر دفن شده بود

بزرگترین معبد بودایی جهان در جاوای مرکزی دنیای قدیمی اندونزی واقع شده است. به نام Borobudur، این یک معبد بودایی Mahanaya قرن نهم است که در تپه‌های بلند واقع است. در دهه ۱۹۷۰ با کمک یونسکو ترمیم شد و مکانی است که مورد پسند زائران و ماجراجویان نیز قرار گرفته است.

بزرگترین معبد بودایی جهان

در داخل معبد می‌توانید یک سکوی دایره‌ای را پیدا کنید که ۷۲ گنبد روباز در اطراف آن وجود دارد. هر یک از این گنبدها حاوی مجسمه بودا است. این اثر باشکوه واقعاً یک شاهکار طراحی است. تاریخ آن نشان می‌دهد که بین سالهای ۷۷۸ و ۸۵۰ میلادی ساخته شده است، و این که سالها زیر خاکستر آتشفشانی دفن شده بود. توماس استمفورد رافلز، یک فرماندار انگلیسی بود که اولین بار در سال ۱۸۱۴ به طور اتفاقی این معبد را کشف کرد. کارهای حفاری سپس در سال ۱۹۰۷ آغاز شد.

بزرگترین معبد بودایی جهان

اولین چیزی که در مرکز این معبد خواهید دید، یک گنبد بزرگ منفرد است که در ارتفاع ۱۱۵ فوت بالاتر از پایه معبد نشسته است. معبد Borobudur با حدود ۲۰۰۰۰۰۰ فوت مکعب سنگ آتشفشانی خاکستری ساخته شده است.

 

این مکان قدیمی را باید به صورت یک الگوی از پیش تعریف شده ببینید. بنابراین باید از پایگاه شروع کنید و مسیری را از طریق تابلوهای راهنما که در سنگ حک شده طی کنید. هر یک از نه سطح باید یکی پس از دیگری بازدید شوند و اینگونه است که واقعاً بازدید خود از این مکان را کامل می‌کنید.

در طی مراحل مختلف از جهت‌های مختلف ساعت حرکت می‌کنید و با طی کردن مسافت ۵ کیلومتری می‌توانید به بالا برسید. به سختی می‌توان تصور کرد که این سازه عظیم زمانی در زیر خاکسترهای آتشفشانی و جنگل‌ها دفن شده بوده است.

بزرگترین معبد بودایی جهان

 

بزرگترین معبد بودایی جهان

بزرگترین معبد بودایی جهان

timesofindia.indiatimes.com

چمدان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.