کد خبر: 793 زمان انتشار: 10:42:36 - 1399/03/30
سمت و سوی توسعه حمل و نقل شهری لندن

شهر لندن از جمله شهرهای توسعه یافته در جهان است که در هر سال استراتژی های مختلفی را برای توسعه زیرساخت های شهری خود اجرایی می کند. حوزه حمل و نقل لندن یکی از بزرگترین و مهمترین اپراتورهای شهری در سطح جهان به شمار می رود که در هر سال تدابیر مختلفی را برای آن می اندیشند.

 حدود 5 هزار و 500 هکتار زمین در شهر لندن و حومه اطراف آن به اجرای پروژه های مختلف حمل و نقل و توسعه آن اختصاص دارد که نقش مهمی را در رفاه شرایط زندگی شهروندان ایفا می کند.

این در حالی است که صادق خان، شهردار لندن در طرح توسعه شهری 2019 خود آورده است که تا 25 سال آینده شهر لندن به 64 هزار و 935 خانه جدید نیاز دارد تا بتواند میزان تقاضا را جبران نماید.

شهردار لندن اعلام کرده است که در طول این 25 سال می بایست 43 هزار و 500 خانه مقرون به صرفه در لندن ساخته شود تا خانواده هایی با درآمد پایین بتوانند از این خانه ها استفاده کنند.

همچنین مقرر شده برای این خانه ها اجاره های پایین بلندمدت درنظر گرفته شود تا خانواده ها بتوانند هم از پس اجاره بربیایند و هم بعد از چندین سال صاحب خانه شوند. این خانه های مقرون به صرفه به خانواده هایی تعلق می گیرد که درآمد آن ها معادل 60 هزار پوند در سال است. این خانه در حومه شهر ساخته می شوند و با توجه به بودجه خانوارها در متراژهای مختلف به آن‌ها واگذار خواهند شد.

استراتژی حمل و نقل شهری لندن

جمعیت زیادی روزانه در شهر لندن از خیابان ها، کوچه ها، پیاده روها و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند که زیرساخت آن ها باید در هر سال تغییر کند. شهردار لندن در سال گذشته استراتژی ویژه ای را برای حوزه حمل و نقل شهری لندن طی دو دهه آینده ارائه داده که مجمع لندن در ابتدای سال 2019 میلادی آن را بررسی و تصویب کرده است. 

با استفاده از این رویکرد شهردار لندن ایجاد خیابان های سلامت محور را در اولویت قرار داده و معتقد است می‌بایست شهروندان در آرامش کامل از سیستم های حمل و نقل و سایر خدمات شهری استفاده کنند.

در این رویکرد و استراتژی سه محور اصلی آمده است که در زیر به آن اشاره می کنیم:

- خیابان های سالم و شهروندان سالم: به زودی شبکه های خیابانی هوشمندی در لندن راه اندازی می شوند که فضای مناسبی را برای پیاده روی و دوچرخه سواری شهروندان فراهم می آورند. این شبکه ها شهروندان را تشویق می کنند که برای سلامتی هرچه بیشتر هم پیاده روی کنید و هم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. این شبکه ها طراحی های خلاقانه ای برای جذب مخاطب دارند تا شهروندان به راحتی در آن ها پیاده روی یا دوچرخه سواری کنند. پیش بینی شده این امر موجب می شود تا استفاده از خودروهای شخصی تا بیش از 25 درصد در شهر لندن کاهش یابد.

- تجربه یک حمل و نقل عمومی خوب: در این بخش زیرساخت های حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی خوردوهای عمومی به شدت توسعه می یابد، به طوریکه همه شهروندان بتوانند با صرف هزینه کمتری به استفاده از این حمل و نقل عمومی بپردازند.

- مسکن و شغل های جدید: در مناطق فرعی شهر و حومه لندن تا پایان سال 2019 میلادی خانه های جدید ساخته می شوند و فرصت های شغلی جدیدی نیز با توجه به نوع کاربری مناطق ایجاد خواهند شد. این امر موجب می شود تا هم شهروندان از وسایل نقلیه عمومی در مسافت های کوتاه بیشتر استفاده کنند و هم جمعیت در کل سطح شهر پراکنده شوند. در اینصورت سرعت خدمات رسانی و درآمدزایی بالا رفته و شهر شاهد توسعه بیشتری خواهد بود.

سیستم های جدید شهری

با این وجود شهردار لندن تاکید دارد که باید بسته های تشویقی برای شهروندان درنظر گرفته شود تا بیشتر از سیستم های حمل و نقل شهری استفاده کنند. در حال حاضر طرح های جدیدی برای ایجاد شبکه های پیاده‌روی در خیابان های اصلی لندن تبیین شده است که در این شبکه شهروندان در هوای پاک می توانند به راحتی قدم زده و به مقصد برسند. در واقع در این مسیرها دیواره های سبزی طراحی می شوند که هوای داخل را پاکسازی کرده و در عین حال بوی مطبوعی را نیز منتشر می کنند. همچنین پنل های برقی نیز در کف این مسیرها قرار می گیرد که از قدم زدن شهروندان انرژی لازم را دریافت کرده و درنهایت انرژی مورد نیاز داخل این شبکه ها را به طور کامل تامین خواهد کرد. اجرای این طرح موجب کاهش چشمگیر هزینه های جاری شهر می شود.

در حال حاضر روزانه نزدیک به 27 میلیون سفر در شهر لندن انجام می شود که تنها 10 درصد از آن با استفاده از دوچرخه صورت می گیرد. با این حال برآورد شده که تا سال 2041 میلادی میزان سفرهای شهری لندن در هر روز به 33 میلیون سفر برسد که می بایست استفاده از دوچرخه روزانه به بیش از 25 درصد برسد.

از دیگر سیستم های طراحی شده، استفاده از پنل های ضد صوت در اماکن عمومی است که می تواند آرامش را برای شهروندان به ارمغان آورد. این پنل ها در مسیرهای پیاده روی، وسایل حمل و نقل عمومی و مسیرهای دوچرخه سواری نصب می شوند تا شهروندان تشویق شوند از این مسیرها و وسایل استفاده کنند. البته باید یادآور شد تصمیم بر این گرفته شده تا سال 2020 میلادی بیش از 50 درصد سیستم های حمل و نقل عمومی هوشمند شوند تا هم انرژی کمتری صرف شود و هم خدمات بهتری به شهروندان ارائه داده شود.

همچنین برنامه های جدیدی برای طراحی خیابان های لندن درنظر گرفته شده که بتواند شهروندان را به پیاده روی تشویق کرده و فضای مفرحی را برای آن ها ایجاد کند.

نکته قابل توجه اینجاست که شهردار لندن تصمیم گرفته تا سال 2020 میلادی شرایطی را ایجاد کند تا هر شهروندی که از وسایل حم و نقل عمومی استفاده می کند و در طول یک ماه کمترین میزان استفاده از وسیله شخصی خود را دارد، از معافیت مالیاتی بین 10 تا 20 درصد برخوردار شود.

با توجه به اینکه دریافت مالیات از شهروندان به عنوان قلب تپنده شهر لندن محسوب می شود، اما شهردار لندن معتقد اس با ایجاد راهکارهایی مفید می توان هزینه های جاری شهر را کاهش داد و در کنار آن مالیات کمتری از شهروندان دریافت کرد. این امر موجب می شود تا شهروندان هم تشویق به همکاری مداوم شده و در اجرای طرح و برنامه های توسعه شهری یاری رسانند.  

منبع:اسکان نیوز


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.