کد خبر: 794 زمان انتشار: 10:44:53 - 1399/03/30
مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی: استخوان‌های محل خاکبرداری مترو در باغ گلستان تبریز عمدتا انسانی هستند

مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از شناسایی استخوان‌های انسانی در بررسی‌های اولیه در محل خاکبرداری مترو در باغ گلستان تبریز خبر داد و گفت: استخوان‌های شناسایی شده در این محل عمدتا از نوع انسانی هستند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  حسین اسماعیلی عتیق در گفت‌وگوی خبری با ارائه توضیحاتی در خصوص استخوان‌های پیدا شده در محل خاکبرداری‌های مترو در ضلع جنوبی باغ گلستان، اظهار کرد: کارشناسان باستان شناسی میراث فرهنگی، امروز در قالب تیم کارشناسی، در محل حضور یافته و بررسی‌های اولیه را انجام دادند.

 وی افزود: این محل، بخشی از گورستان گجیل بوده که در دوره‌های قبلی به ویژه در قرون میانی اسلامی تا اوایل دوران قاجار مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی اضافه کرد: استخوان‌های انسانی کشف شده در محل این پروژه به احتمال قوی با این قبرستان ارتباط دارد.

به گزارش ایسنا، اسماعیلی عتیق از نمونه برداری از استخوان‌های شناسایی شده و سفال‌ها برای بررسی و انجام کارهای تحقیقاتی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ناشناخته‌هایی در مطالعاتمان در این خصوص و موارد معماری یا گذشته آن دوره وجود داشته باشد، مطالعات باستان شناسی قطعا ادامه پیدا خواهد کرد، در غیر این صورت مترو با حضور مستقیم کارشناس باستان شناسی به فعالیتش ادامه خواهد داد.

وی در خاتمه از انجام مطالعه‌ای تحت عنوان بافت تاریخی تبریز با مطالعه مورد نمونه موردی باغ گلستان تبریز در طول سال‌های گذشته خبر داد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.