کد خبر: 799 زمان انتشار: 21:34:38 - 1399/03/31
گنبد علویان همدان مرمت می شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: تزئینات بنای تاریخی گنبد علویان در اثر عوامل جوی به شدت دچار آسیب شده است و مرمت خواهد شد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  احمد ترابی ادامه داد: با توجه به اینکه تزئینات این بنا در بارش‌های اخیر دچار خسارت و تخریب شده است گروهی از کارشناسان اداره کل و معاون اداره میراث فرهنگی استان همدان و مشاور معرفی شده وزارتخانه از این بنا در روز گذشته بازدیدی انجام دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، وی اضافه کرد: این تزئینات شامل گچ‌بری و آجرکاری هستند که مقرر شد مشاور در اسرع وقت نسبت به تهیه طرح آن‌ها اقدام کند.

ترابی خاطرنشان کرد: گنبد علویان در چهارباغ علویان در نزدیکی میدان امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان قرار دارد و یکی از شاهکارهای معماری و گچ‌بری بعد از اسلام در همدان است.

معاون میراث فرهنگی همدان یادآور شد: این اثر معماری با شماره‌‌ ۹۴ در تاریخ ۱۳۱۰/۱۰/۱۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده ‌است و در میان نمونه‌های به‌ جا‌ مانده‌ معماری دوره اسلامی بی‌نظیر و از نمونه‌های منحصر به‌ فرد معماری ایران‌زمین است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.