کد خبر: 852 زمان انتشار: 20:09:58 - 1399/04/21
احتمال ساخت مناره مدرن کلیسای «نوتردام» منتفی شد

وزیر فرهنگ فرانسه اعلام کرد طراحی مناره‌ی کلیسای تاریخی «نوتردام» تغییر نخواهد کرد و ظاهر این کلیسا پس از بازسازی همچون گذشته خواهد بود.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " و به نقل از نیویورک‌تایمز، روز پنجشنبه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ایده نه چندان محبوب بازسازی مناره کلیسای نوتردام با طراحی مدرن را منتفی اعلام کرد.

چند روز پس از حادثه آتش‌سوزی سال گذشته کلیسای «نوتردام»، رئیس‌جمهور فرانسه ایده بازسازی مناره‌ ویران‌شده این بنای تاریخی را با طراحی جدید مطرح کرده بود.

در همین راستا مقامات فرانسه رقابت معماری بین‌المللی را برای بهترین ایده بازسازی این کلیسا به راه‌ انداختند، اما ایده مناره مدرن هیچگاه با استقبال منتقدان و افکار عمومی مواجه نشد.

بخش اعظمی از نتایج همه‌پرسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد بیشتر مردم مایلند مناره‌ی کلیسای نوتردام همچون طراحی قرن ۱۹ میلادی بازسازی شود.

بنابراین «ماکرون» روز پنجشنبه اعلام کرد این کلیسا باید با طراحی سابق بازسازی شود. در بیانیه جدید دفتر ریاست جمهوری فرانسه به احتمال بازسازی محوطه این کلیسا با طراحی مدرن نیز اشاره شده است، هرچند جزئیاتی بیشتر در این خصوص ارائه نشده است.

کلیسای نوتردام فرانسه در پانزدهم آوریل ۲۰۱۹  دچار آتش سوزی مهیبی شد و در نهایت بخش اعظمی از سقف این کلیسا به طور  کلی از  بین رفت. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در اولین واکنش‌های رسمی به این حادثه،‌ مهلت پنج ساله را برای اتمام روند بازسازی این کلیسا تعیین کرد. هرچند این تصمیم، واکنش و اعتراض کارشناسان و مدیران موزه‌های مختلف را به دنبال داشت.

منبع:ایسنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.