کد خبر: 871 زمان انتشار: 01:34:15 - 1399/04/29
بناهای تاریخی سیراف برای بازدید مجازی طراحی سه بعدی می‌شوند

سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف از طراحی سه بعدی بناهای تاریخی این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، سید مهدی آذریان با اعلام این خبر گفت: طراحی سه بعدی بناهای تاریخی سیراف آغاز شده و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

او گفت: ما در این پروژه دو هدف کوتاه‌مدت و بلندمدت را دنبال می‌کنیم که در مرحله اول با هدف درک و تصور بهتر گردشگر و بازدیدکننده از بازدید میدانی است که انجام می‌دهد و در آینده نیز به دنبال فراهم کردن زمینه بازدید مجازی از آثار تاریخی بندر سیراف هستیم.

سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف به نمایش این تصاویر در تابلوی معرفی آثار اشاره کرد و تصریح کرد: در کنار بازدید مجازی که می‌توان در آینده برای آثار تاریخی سیراف متصور بود، بازدیدهای حضوری هم می‌تواند با این ظرفیت به شکل الکترونیک طراحی شود و مورد استفاده بازدیدکننده قرار بگیرد.

آذریان اضافه کرد: این کار با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی انجام می‌شود و تاکنون کار طراحی چهار اثر گمرک بنگسار، مسجد جامع، خانه‌های اعیانی و کوره سفال‌پزی انجام شده است.

او در پایان یادآور شد: بندر تاریخی سیراف در قدیم یکی از بنادر شاخص دنیا در زمینه تجارت دریایی بوده که 23 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی دارد.

20391099

معرفی 30 پروژه مرمت مشارکتی در بوشهر

همچنین معاون میراث‌فرهنگی بوشهر از معرفی 30 پروژه مرمت مشارکتی در این استان خبر داد.

نصرالله ابراهیمی در این باره گفت: پروژه‌های مشارکتی با همکاری بخش خصوصی که در واقع مالک بنا هستند انجام می‌شود و معاونت میراث‌فرهنگی بوشهر با معرفی 30 پروژه مرمت مشارکتی در سال جاری به دنبال تأمین اعتبار این پروژه‌ها است.

او افزود: شش پروژه از این تعداد مورد تأیید قرار گرفته و تأمین اعتبار شده‌اند که به‌زودی اقدامات تجهیز کارگاه و مرمت آن‌ها آغاز می‌شود و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز اول این بناها به اتمام برسد.

معاون میراث‌فرهنگی بوشهر ادامه داد: تعداد زیادی از این عمارت‌ها در بافت تاریخی بندر بوشهر قرار دارد که بر حسب ضرورت و برای حفظ و احیای مجدد، با کمک مالکان خصوصی مرمت و ساماندهی می‌شوند.

ابراهیمی در پایان یادآور شد: در سال گذشته هم دو عمارت فرح‌بخش و شیرازی بافت بوشهر با اعتبار 800 میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی (صاحبان املاک) مرمت و سامان‌دهی شد.

منبع:هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.