کد خبر: 883 زمان انتشار: 11:51:05 - 1399/05/03
باغ‌های چینی منبع الهام کتابفروشی تونلی پکن

یک کتابفروشی به تازگی در شهر پکن پایتخت چین آغاز به کار کرده که به طور حتم در رویای بسیاری از دوستداران کتاب بارها مجسم شده است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از ایبنا، اینسایدر نوشته است، در شهر پکن به تازگی کتابفروشی ساخته شده است که به طور حتم در رویای بسیاری از دوستداران کتاب بارها مجسم شده است. از کف تا سقف این کتابفروشی کتاب‌های رنگی در قفسه‌های مارپیچ و تونل مانند چیده شده است که دسترسی مشتری‌ها به کتاب‌ها را آسان‌تر کرده است.

کتابفروشی زونگشوگ (Zhongshuge) کمتر دیوار صاف و مسقیم دارد و حتی قسمت کافه این کتابفروشی که محلی برای استراحت و مطالعه کتاب است، دارای میزهای با شکل‌های منحنی و پیچ‌دار است. بیشتر طراحی دکور این کتابفروشی با چوب های مرغوب چهره جالبی به آن بخشیده است و هر بیننده‌ای را جذب می‌کند.

شرکت ایکس‌لیوینگ (X+Living) طراح و ساخت این قفسه‌ها را انجام داده است که مسئولان این شرکت می‌گویند در طراحی این قفسه‌ها و چوب‌های داخل کتابفروشی از باغ‌های سنتی چینی الهام گرفته شده است. مسئولان این شرکت می‌گویند هدفشان از طراحی این کتابفروشی ساخت پلی بین گذشته و آینده بوده است.

تمام اتاق‌های متعدد این کتابفروشی زیبا در مرکز شهر پکن از طریق این تونل‌ها به یکدیگر ارتباط دارند که در اصل دیواره تونل‌ها نیز دارای قفسه‌های رنگی حاوی کتاب است. این کتابفروشی یک فضای فرهنگی و مکان بازی کودکان نیز دارد که به خانواده‌ها اجازه می‌دهد با سپردن کودکانشان به آنجا با آسودگی کتاب بخوانند.

کتابخانه شهرداری شهر پراگ و کتابفروشی لست‌بوک‌استور شهر لس انجلس نیز تقریباً مشابه این کتابفروشی جدید شهر پکن ساخته شده است. البته در طراحی کتابفروشی چینی از تکنولوژی‌های جدید و معماری مدرن استفاده شده است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.