کد خبر: 909 زمان انتشار: 01:10:19 - 1399/05/21
تاثیر منفی تخریب ساختمان بر محیط زیست

محققان دریافتند که تخریب ساختمان‌ها عامل اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر جهان هستند و این در حالی است که می‌توان از بسیاری از این تخریب‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از ساینس، بتن ماده ای پرمصرف در ساختمان‌سازی است و ماده اصلی آن را سیمان تشکیل داده و ردپای انتشار کربن در این ماده بسیار زیاد است.

تحقیقات گذشته حاکی از این بود که تخریب یک ساختمان پرمصرف و ساخت جایگزین با عایق‌بندی مناسب برای آب و هوا بهتر است، اما محققان اظهار کردند: این موضوع به دلیل انتشار بیشتر کربن در هنگام ساخت و ساز، اشتباه است.

باب گیلز، معمار انگلیسی، کالج همرسمیت و فولام را در سال ۱۹۷۰ به مساحت ۲۳ هزار متر مربع طراحی کرد و اکنون در میان کمبود بودجه، دانشگاه قصد تخریب آن و ساخت و ساز جدید را دارد.

گیلز در تلاش است تا از تخریب آن جلوگیری کند و خواستار بازسازی ساختمان است، البته او در این موضوع تنها نیست و بسیاری از معماران در سراسر انگلستان موافق این ایده هستند که محافظت و نوسازی ساختمان به جای تخریب بسیار موثرتر است و این موضوع به معماری مربوط نیست و مرتبط با محیط‌زیست است.

ایجاد ساختمان‌های جدید و استفاده از مواد جدید برای ساخت و ساز، عامل انتشار کربن بیشتری است.

سالانه بیش از ۵۰ هزار ساختمان در انگلیس تخریب می‌شود و بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از تمام انتشار این کشور مربوط به ساخت و ساز است.

بازسازی ساختمان‌ها مقرون به صرفه است، زیرا از این طریق به حفظ و تقویت محلات کمک می‌شود.

موسسه  Royal Institute of Chartered Surveyors تخمین زده که ۳۵ درصد از انتشار کربن در یک ساختمان اداری قبل از بازگشایی آن انجام می‌شود و این رقم برای اماکن مسکونی ۵۱ درصد است.

مهمترین درخواست در این زمینه تغییر و کاهش مالیات بازسازی، تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها و ترویج استفاده مجدد از مصالح ساختمانی و تحریک اقتصاد مدور است.

دولت‌ها باید زمینه‌هایی ایجاد کنند که عامل بازدارنده برای انتشار کربن بیشتر و آلودگی محیط‌زیست باشند.

منبع:ایسنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.