کد خبر: 913 زمان انتشار: 21:30:29 - 1399/05/21
تاسیس موزه هنر و معماری در استان البرز / خانه هنرمندان کرج ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی البرز از تاسیس موزه هنر و معماری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  فریدون محمدی سه‌شنبه 21 مردادماه در مراسم انعقاد تفاهنامه میان مدیریت شهری کرج، پردیس کشاورزی دانشگاه و منابع طبیعی دانشگاه تهران و میراث فرهنگی استان البرز که با موضوع ساماندهی و بهسازی خدمات متقابل در حیطه فرهنگی و اجتماعی میان این سه نهاد برگزار شد، گفت: مدیریت شهری کرج در حوزه توسعه گردشگری همکاری خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه به زودی منطقه آق تپه در مهرشهر تبدیل به یکی از محورهای گردشگری شهر کرج می‌شود، گفت: این منطقه به دلیل کمبود در زیرساخت‌ها با مشکل مواجه بود که امیدواریم در این حوزه اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه آق تپه هفت هزار سال قدمت دارد، گفت: این اثر تاریخی می‌توانست برای مهرشهر و همینطور شهر کرج برند باشد در حالی که امروز یکی از مناطق کم برخوردار کرج است.

محمدی با اشاره به اینکه در خصوص بهره‌برداری از بناهای تاریخی تحت تملک شهرداری وارد مذاکره شده‌ایم، گفت: برای مرمت و بهسازی خانه هنرمندان کرج و ثبت این بنا در فهرست آثار ملی و برای بهره‌برداری از آن در قالب برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با مدیریت شهری در حال همکاری هستیم.

وی گفت: برای توسعه گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی کلان‌شهر کرج و تولید و فروش صنایع دستی پیش قدم هستیم و دست کسانی که در این مسیر ما را همراهی کنند به گرمی می‌فشاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به اینکه در شهر کرج و استان البرز موزه‌ای به جز موزه جانورشناسی مستقر در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی نداشتیم، گفت: با همکاری پردیس کشاورزی اولین موزه استان البرز با عنوان موزه نقاشی‌های تاریخی در کاخ موزه سلیمانیه افتتاح می‌شود.

موزه سلیمانیه

محمدی همچنین گفت: دومین موزه استان البرز با عنوان موزه هنر و معماری با مشارکت مدیریت شهری کرج و پردیس کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز کاروانسرای شاه عباسی به یک فضای فرهنگی شاخص تبدیل می‌شود تا از کاربری رستوران بودن در آید و تبدیل به مرکز ملی جشنواره‌ها شود.

منبع:هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.