کد خبر: 919 زمان انتشار: 00:57:38 - 1399/05/25
کتاب "معماری پارامتریک" پاتریک شوماخر منتشر شد

کتاب "معماری پارامتریک، معماری خودتکثیر؛ چارچوبی نوین برای معماری" تالیف پاتریک شوماخر با ترجمه فرزاد حامدی و محمدمهدی محمدی منتشر شد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  این کتاب که نخستین جلد از مجموعه کتاب دو جلدی معماری خودتکثیر "architecture of  Autopoiesis" است و شامل  مطالبی درباره مبانی نظری معماری، به ویژه معماری پارامتریک است، در ۶۱۶ صفحه با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی راهی بازار کتاب شده است.

در معرفی نویسنده کتاب عنوان شده است: پاتریک شوماخر به عنوان نظریه‌پرداز سبک معماری پارامتریک و شریک‌ زاها حدید در این کتاب به دنبال بازتعریف و نگاهی دوباره به معماری است و ثمره چندین سال مطالعه طراحی و تدریس را گردآوری کرده است و معماری را در تئوری های فلسفی و تاریخی معماری بررسی کرده و خاستگاه سبک پارامتریک را معرفی می‌کند و در ادامه با نگاهی جدید به مسائل پیرامون فرم، عملکردها، فرایند طراحی، سبک ها، خلاقیت، زیبایی‌شناسی، رسانه و عملکرد اجتماعی معماری می‌پردازد. اکنون استمرار موفق خودتکثیری معماری، بیش از هر زمان دیگری، مستلزم یک نظریه همه‌جانبه است تا بتواند چالش‌ها، ظرفیت‌ها و انتخاب‌های تاریخی معماری در جامعه کنونی را شفاف‌سازی کند.

معماری در نقش یک سیستم خودتکثیر، تئوری معماری، ظهور تاریخی معماری، عملکردها، ساختارها و فرایندهای معماری به عنوان یک سیستم خودتکثیر، رسانه معماری و عملکرد اجتماعی معماری عناوین فصل‌های این کتاب است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آدرس تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، تقاطع ژاندارمری، ساختمان منشور دانش، طبقه همکف، پلاک ۶ مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۷۶۲۵ تماس بگیرند.

منبع:هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.