کد خبر: 923 زمان انتشار: 17:22:12 - 1399/05/29
گزارش اختصاصی پایگاه " اخبار معماری " از هتل Chongqing Raffles City رونمایی از طراحی داخلی هتل بین المللی Chongqing Raffles City در چین

شرکت CL3 از جدید ترین پروژه خود با عنوان طراحی داخلی هتل Chongqing Raffles City رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " CL3 یک شرکت معماری واقع در هنگ کنگ است که در سال 1992 تاسیس شد. طراحی های این شرکت عموما بر پایه معماری معاصر است  که زمینه و اصالت معماری سنتی را حفظ می کند و در عین حال ارتباطی بین هنر و معماری بوجود می آورد که به تداوم این ارتباط و پیشرفت آن کمک می کند.

پروژه Chongqing هتل بین قاره ای است که گروه معماری CL3 عهده دار طراحی داخلی قسمتی از آن است. این هتل در شهر Raffles City واقع شده است که شامل یک آسمان خراش افقی و پلی شیشه ای می باشد که چهار آسمان خراش بلند 250 متری را به هم متصل می کند. هتل با کانسپت قایق رانی و زیبایی شناسی دریایی ساخته شده است. این پروژه در منطقه ای واقع شده است که امپراتور باستان ناوگان خود را برای ملاقات با مردم می فرستاد و به همین خاطر دارای اهمیت جغرافیایی و تاریخی است.

قسمت پذیرش این هتل که واقع در طبقه 42 این آسمان خراش است شبیه تنه یک کشتی طراحی شده است. طراحی نورپردازی طبیعی این قسمت به نوعی می باشد که بازتاب نورها در اطراف این قسمت همانند شکل آب اطراف کشتی است و نور و قسمت پذیرش همدیگر را تکمیل می نمایند. قسمت پذیرش با صنایع دستی چینی با مضمون صنایع دریایی و موجودات دریایی تزئین شده است. لابی ورودی نیز با نقاشی هایی از کشتی های سنتی و امپراتوری آراسته شده است.

سالن لابی برای ایجاد منظره کوهستانی در آسمان طراحی شده که پر از گیاهان سبز در زیر یک گنبد قوسی شکل است. این سالن به منظور داشتن دید و منظر به سمت پل شیشه ای که در اطراف ساختمان امتداد می یابد طراحی شده است.

مبلمان این قسمت با صندلی هایی رو به منظره کوهستان منطقه چیدمان شده اند که با متریال چوب کم رنگ و شکلی موج دار طراحی شده است.

برای فضای داخلی اتاق ها از چوب های با رنگ های بژ و کرم و دیوارهای خمیده نرم استفاده شده است. طراحی فضای داخلی از کشتی های دریانوردی لوکس معاصر الهام گرفته شده است و انتخاب مبلمان و طراحی فضا با این مضمون انجام گرفته است.

کانسپت و موضوع دریا در قسمت رستوران این هتل که دارای کف سنگی تیره و دتایل هایی به رنگ آبی است کمتر دیده می شود. قسمت بار این رستوران با رنگ های آبی کم رنگ و نوارهای آبی روشن و سفید طراحی شده است.

رنگ های استفاده شده در قسمت استخر، سالن بدنسازی و اسپا و همچنین اتاق های عملکردی نیز به صورت آبی کمرنگ و نوارهای آبی و سفید طراحی شده است که منظره ای کاملا شیشه ای رو به کوهستان و منظره شهری دارد. مبلمان نیز با رنگ های آبی و نوارهای آبی و سفید طراحی شده اند. استودیوی CL3 هدف استفاده از این رنگ ها را نشانگر ریتم زندگی شهری توصیف کرده اند.

CL3 به زیبایی شناسی شرقی تعبیری مدرن می دهد و منجر به نمایش بی نظیری از طرح های برجسته می شود. مدیریت و رهبری این گروه معماری توسط آقای ویلیام لیم، هنرمند و معمار انجام می شود و وی تیم تخصصی 70 نفره را به منظور تحقق آرمانهای شرکت جهت دهی و هدایت می نماید.

 

ترجمه و نگارش : پویا مودتی

منبع :

Dezeen.com

CL3.com

Wikipedia.com


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.