کد خبر: 929 زمان انتشار: 18:32:43 - 1399/05/29
معاون وزیر میراث فرهنگی: ۵۰ اثر تاریخی ایران در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفت

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی قابل ثبت کشور در فهرست جهانی، گفت: ۵۰ اثر تاریخی در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفته که کاروانسراهای استان سمنان در این زمره است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  محمد حسن طالبیان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی بسطام شاهرود، با اشاره به تهیه فهرست موقت آثار قابل ثبت جهانی، بیان کرد: گردشگری آثار تاریخی یکی از ظرفیت‌های ایران و به خصوص شهرستان شاهرود است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های باستانی و بناهای تاریخی پایه‌های توسعه صنعت گردشگری محسوب می‌شوند، افزود: ۵۰ اثر در فهرست موقت ثبت جهانی هستند.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث ضمن بیان اینکه این وزارتخانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار اثر دارای ارزش را مورد رصد قرار داده است، بیان داشت: پرونده ثبت آثار فاخر ایران به یونسکو ارسال شده است.

طالبیان با اشاره به اینکه پایگاهی برای ثبت آثار در سطح وزارتخانه ایجاد شده است، ابراز داشت: آماده کردن پرونده آثار برای ثبت جهانی وظیفه این پایگاه است.

وی با اشاره به اقدامات مرتبط با ثبت مجموعه تاریخی بسطام، بیان داشت: باید برخی اقدامات میدانی در محدوده مذکور انجام شود تا بتوانیم سهمیه ثبت جهانی را جذب کنیم این موضوع در خصوص خرقان نیز صدق می‌کند و در این زمینه نیازمند توجه مسئولان بومی هستیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی از تلاش برای ثبت کاروانسراهای کشور در میراث جهانی خبر داد و افزود: بیشترین کاروانسراهای متقاضی ثبت متعلق به استان سمنان است.

منبع:مهر


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.