کد خبر: 963 زمان انتشار: 21:26:04 - 1399/06/18
موزه باستان شناسی ذوالفقاری با همکاری دانشگاه بوخوم آلمان مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: با همکاری این اداره کل، موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان، مرمت موزه باستان شناسی ذوالفقاری آغاز می شود.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " ، امیر ارجمند با اعلام این خبر گفت: مرحله اول ساماندهی و مرمت موزه ذوالفقاری بر اساس تفاهمنامه مابین اداره کل میراث فرهنگی زنجان و و موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، ادامه داد: این موزه به صورت مشارکتی مورد مرمت قرار می گیرد و هزینه‌های لازم برای این فصل از مرمت شامل مواد و تجهیزات مورد نیاز توسط دانشگاه آلمان پرداخت می‌شود.

ارجمند، در این خصوص، افزود: در مرحله اول مرمت، اصلاح شیروانی‌ها، مرمت در و پنجرهای موزه و مرمت لمبه‌ها انجام می شود و در مرحله دوم مرمتریال ساماندهی تاسیسات برقی و مکانیکی در این موزه تاریخی انجام خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، اضافه کرد: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در دو طبقه با دیوارهای بلند و سقف‌های لمبه کاری شده با وجود مردان نمکی که بی نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف یافته است.

در حال حاضر بقایای ۶ مرد نمکی در موزه ذوالفقاری زنجان نگهداری می شود.

منبع:ایلنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.